چکیده ومقدمه 2

اگر همين روند را ادامه دهيد خواهيد ديد كه در طي نسل‌هاي متوالي دائما جامعه نمونه ما باهوش و باهوش‌تر مي‌شود. بدين ترتيب يك مكانيزم ساده طبيعي توانسته است در طي چند نسل عملا افراد كم هوش را از جامعه حذف كند علاوه بر اينكه ميزان هوش متوسط جامعه نيز دائما در حال افزايش است(البته امكان داشت اگر داروين بي‌عرضگي افراد باهوش امروزي را مي‌ديد كمي در تئوري خود تجديد نظر مي‌كرد اما اين مسئله ديگريست!).

ادامه نوشته

چکيده و مقدمه

الگوريتم هاي ژنتيک از اصول انتخاب طبيعي داروين براي يافتن جواب بهينه مسائل استفاده مي کنند.الگوريتم هاي ژنتيک اغلب گزينه خوبي براي تکنيک هاي پيش بيني  بر مبناي رگرسيون هستند. الگوريتم هاي ژنتيک ابزاري مي باشند که توسط آن ماشين مي تواند مکانيزم انتخاب طبيعي را شبيه سازي کند. اين عمل با جستجو در فضاي مساله جهت يافتن جواب برتر و نه الزاما بهينه صورت مي گيرد....


ادامه نوشته

الگوریتم ژنتیک (TSP)

با سلام خدمت شما دوستان عزیز من یه مدت بود که به وبلاگم سر نزده بودم و بروزش نکرده بودم ولی اینسری با یه مطلب فوقلاده جدید و جنجالی اومدم که مطمئنم بدرد خیلی از دوستانی که رشتشون کامپیوتره میخوره این موضوع اسمش است الگوریتم ژنتیک که پایان نامه من بودش و میخام بخشیش رو بزارم تو وبلاگم برای استفاده دوستان. 

از دوستانی که مایل به دریافت کامل این پروژه هستند خواهشمندم به شماره : 09371847404 تماس بگیرن تا در مورد مبلغش باهم به تفاهم برسیم.

مقدمه اي بر Dot NET Remoting (قسمت دوم)

Remote Server
قسمت بعدي پياده‌سازي remote server و به عبارت ديگر، برنامه ميزبان مي‌باشد، برنامه ميزبان و remote object را مي‌توانيد در يك فايل يا اسمبلي پياده‌سازي كنيد، ولي استفاده از دو فايل متفاوت قابليت استفاده مجدد
(reuse ability) سيستم را بالا مي‌برد.
وظيفه برنامه ميزبان، درست كردن يك كانال ارتباطي و گوش دادن به يك پورت سيستم مي‌باشد تا به اين وسيله درخواست‌هاي كلاينت‌ها را گرفته و به remote object بدهد. كانال ارتباطي remote server يا برنامه ميزبان را مي‌توان با استفاده از فايل پيكربندي و يا با استفاده از برنامه‌نويسي تنظيم نمود كه هر كدام معايب و مزاياي خاصي دارد. وقتي كه از فايل پيكربندي (configuration file) استفاده مي‌شود، كدنويسي لازم در برنامه ميزبان به حداقل مي‌رسد و همچنين جهت تعويض تنظيمات كانال (به عنوان مثال شماره پورت، يا پروتكل و يا ...) نيازي به دستكاري كدبرنامه و كامپايل مجدد آن نداريد، بلكه فقط كافي‌است تنظيمات موردنظر را در فايل پيكربندي انجام دهيد. فايل پيكربندي فايلي است با فرمت XML كه اطلاعات كانال را در آن قرار مي‌دهند. برنامه ميزبان هنگام اجرا، اطلاعات فايل پيكربندي را خوانده و با توجه به تنظيماتي كه در آن ثبت شده، كانال ارتباطي را ايجاد مي‌كند، البته در صورتي كه از فايل پيكربندي استفاده نكنيد نيز مزيت خاصي خواهيد داشت و آن تغيير دادن تنظيمات كانال در زمان اجرا توسط برنامه مي‌باشد. در اين‌جا جهت توليد برنامه ميزبان از فايل پيكربندي استفاده خواهيم كرد.
اسم فايل پيكربندي را همنام با فايل اجرايي برنامه ميزبان بگذاريد با پسوند config. در اين صورت نام فايل Simpleserver.config خواهد شد. كدهاي داخل اين فايل به صورت زير مي‌باشند.
ادامه نوشته

مقدمه اي بر Dot NET Remoting (قسمت اول)

اشاره :
همان‌گونه كه مي‌دانيد وب‌سرويس‌ها امكاني جهت دسترسي به اشياء و توابع از طريق شبكه را فراهم مي‌كنند (در اين زمينه مي‌توانيد به مقاله وب سرويس‌ها و XML در شماره 52 ماهنامه‌شبكه مراجعه نماييد.) وب سرويس‌ها سيستمي بسيار ساده دارند و از آن‌ها مي‌توان به عنوان ابزاري جهت برقراري ارتباط بين سيستم‌هاي با Platformهاي مختلف استفاده كرد، ولي با تمام قابليت‌ها و امكاناتي كه وب‌سرويس‌ها دارند اين تكنولوژي در برخي موارد به اندازه كافي انعطاف‌پذير و سريع نيست و لذا پاسخگوي گروه خاصي از نيازها نيست. بزرگترين عاملي كه اين محدوديت را ايجاد مي‌كند نياز وب سرويس‌ها به IIS و يا به عبارت ديگر ASP.NET runtime مي‌باشد. جهت فائق‌آمدن به اين مسايل مي‌توان از Dot NET Remoting استفاده كرد. در واقع Dot NET Remoting هم دقيقاً همان سرويسي را فراهم مي‌كند كه وب سرويس‌ها فراهم مي‌كنند ولي داراي ويژگي‌هاي خاصي مي‌باشد كه انعطاف و سرعت زيادي نسبت به وب سرويس‌هاي عادي فراهم مي‌كند..
ادامه نوشته

مقدمه اي بر مكانيزم هاي امنيتي در NET Framework. (قسمت سوم)

 

2- Role Based Security 
اين مكانيزم امنيتي بسيار شبيه به مكانيزم گروه‌ها و كاربران در اكتيودايركتوري مي‌باشد. با استفاده از اين مكانيزم، نقش‌هايي را كه با برنامه شما در تماس خواهند بود تعريف كرده و به هر كدام مجوزهاي خاصي را مي‌دهيد و لذا هنگام اجرا با تعيين اين‌كه چه كسي وارد برنامه مي‌شود، نقش خاصي را به وي نسبت مي‌دهيد كه مجوزهاي خاصي دارد. در واقع با استفاده از Code Access Security بدون توجه به فرد اجراكننده كد، به كد برنامه مجوزهاي خاصي را مي‌دهيد و يا از آن مي‌گيريد و به‌طور كلي با كدها و برنامه‌ها سروكار داريد و با استفاده از Role Based Security به شخص اجراكننده كد مجوز خاصي مي‌دهيد.
Role Based Security غالباً در برنامه‌هاي تحت‌وب موردنياز است كه در آن‌ها افراد مختلفي با سيستم سروكار دارند. لذا ضروري‌ است هنگام ورود به سيستم، شناسايي شوند و نقش خاصي به فرد اختصاص يابد. بديهي است جهت استفاده از اين مكانيزم لا‌زم ‌است، هنگام طراحي برنامه نقش‌هايي را كه با برنامه شما در ارتباط خواهند بود شناسايي كرده و مجوز موردنياز براي هر كدام را تعيين كنيد.
پياده‌سازي مكانيزم Role Based تا اندازه‌اي پيچيده‌تر از code Access است، در قدم اول بايد از روشي جهت Authentication كاربر استفاده كنيم. براي اين منظور روش‌هاي مختلفي وجود دارد كه در اينجا وارد جزييات آن‌ها نمي‌شويم و فقط به ذكر اسامي آن‌ها اكتفا مي‌كنيم:

ادامه نوشته

مقدمه اي بر مكانيزم هاي امنيتي در NET Framework. (قسمت دوم)

imerative security syntax 
در اين مدل از يك سري كلاس‌هايي كه سرويس‌هاي امنيتي را فراهم مي‌كنند، اشيائي گرفته و مكانيزم
code Access را پياده‌سازي مي‌كنند. از اين مدل زماني استفاده مي‌شود كه تصميمات امنيتي بايد به صورت runtime گرفته شوند و تمام مسايل و تصميمات در هنگام طراحي برنامه روشن و واضح نيستند. جهت روشن‌تر شدن موضوع به مثال زير توجه كنيد:
ادامه نوشته

مقدمه اي بر مكانيزم هاي امنيتي در NET Framework. (قسمت اول)

اشاره :
مسئله فراهم كردن امنيت سيستم‌هاي نرم‌افزاري، همواره يكي از مسايل مهم و پيچيده توليدكنندگان نرم‌افزار بوده و هست و سيستم‌هاي بسيار متنوعي براي اين منظور ايجاد شده‌اند كه در اين مقاله يكي از جديدترين آن‌ها يعني ساختار امنيتي را كه مايكروسافت در قالب NET. ارايه كرده است به صورت اجمالي بررسي مي‌كنيم. شايد بتوان گفت كه با توجه به مفاهيم جديدي كه مايكروسافت در NET. مطرح كرده است، ساختار امنيتي NET. در نوع خود بي‌نظير است و اين اولين‌بار است كه مايكروسافت چنين سيستمي را ارايه كرده است. در اينجا قصد ارزيابي قدرت امنيتي NET. را نداريم و فقط به صورت اجمالي مفاهيم و قابليت‌هاي آن را توضيح خواهيم داد.
ادامه نوشته

ذخيره و بازيابي اطلاعات : (قسمت هفتم)-آخر

رسانه مغناطيسي صفحات:

لايه رسانه ، يک روکش خيلي نازکي از مواد مغناطيسي است که ديتا را ذخيره مي نمايد بطور نمونه کلفتي برابر با چند ميليونيوم اينچ را دارا مي باشد.
در هاردديسکهاي قديمي تر از رسانه اکسيد استفاده مي شدکه همان اکسيدآهن ( زنگ )   ورنگي مثل قهوه اي روشن که مانند مواد استفاده شده د ر نوارهاي کاست است .
اين مواد ارزان هستند ولي چند نقص دارند. اول ، موادي هستند نرم که به راحتي به هد ها خسارت وارد مي کنند. دوم ، اين حافظه ها منسوب به حافظه هايي با چگالي پايين هستند .
هاردديسکهاي امروزي  از رسانه فيلم نازک استفاده مي کنند.که لايه نازکي از مواد مغناطيسي است. از يک تکنولوژي ويژه استفاده شده که اين تکنولوژی  electroplating ناميده مي شود که اين مواد روي صفحات ته نشين ميشود مثل آبکاري جواهرات .....

ادامه نوشته

ذخيره و بازيابي اطلاعات : (قسمت ششم)

تکنولوژي هاي مختلف هد :


Ferrite Heads :
از طرحهاي قديمي و در حين حال ساده ، هدهاي فريت هستند. اين هدها از آهني به شکل ( يو ) و سيم پيچي به دور آن تشکيل شده است . در هنگام نوشتن هد بر روي سطح ديسک جريان از اين سيم پيچ عبور کرده و باعث مغناطيس شدن وايجاد قطبهاي مثبت و منفي در دوطرف سيم پيچ مي شود.
استعمال اين گونه هدها در هاردهاي با چگالي بالا بطور کلي منسوخ شده است وبيشتر در هارد هاي زير 50 مگا بايت مورد استفاده قرار مي گرفتند .


.....

ادامه نوشته